TRANSPORTOWE - AGENCJA UBEZPIECZENIOWA TOMEK

NAJLEPSZE
Idź do spisu treści

Menu główne:

TRANSPORTOWE

UBEZPIECZENIA > KOMUNIKACYJNE

Ubezpieczenie Transportowe

Ubezpieczenia OC Przewoźnika
dotyczą  szkód polegających wyłącznie na utracie, ubytku lub uszkodzeniu przesyłki w trakcie przewozu, od momentu przyjęcia przesyłki do przewozu aż do czasu jej wydania.

Ubezpieczenia OC Spedytora  dotyczą  szkód wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy spedycji, którą ubezpieczający (spedytor) ponosi zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.

Ubezpieczenia Cargo. W odróżnieniu od ubezpieczeń typu casco chronią one nie pojazd a ładunek. Występują w dwu wariantach: jako ubezpieczenia mienia w transporcie krajowym i międzynarodowym.

Mienie objęte jest ubezpieczeniem na całej trasie przewozu, określonej w umowie ubezpieczenia, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności - wraz z niezbędnymi czynnościami przeładunkowymi i przejściowym składowaniem mienia podczas zwykłego przebiegu transportu. Może dotyczyć to mienia, stanowiącego własność ubezpieczającego lub będącego w jego posiadaniu. Ubezpieczone mienie w transporcie może być przewożone własnymi środkami transportu ubezpieczającego (transport własny) lub środkami transportu obcego, na podstawie listu przewozowego (transport obcy).

Zapytanie ofertowe powinno zawierać następujące dane:

  • nazwę i adres ubezpieczającego;

  • rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej;

  • przedmiot ubezpieczenia;

  • okres ubezpieczenia;

  • typ transportu (własny czy obcy);

  • rodzaj transportu;

  • zakres ubezpieczenia;

  • sposób przewożenia i rodzaj opakowania przewożonego mienia;

  • trasę transportu lub zakres terytorialny;

  • rodzaj polisy (zgodnie z pkt. 3);

  • średnią częstotliwość dokonywania przewozów;

  • maksymalną wartość przewożonego mienia na jeden środek transportu (suma ubezpieczenia);

  • podstawę szacowania sumy ubezpieczenia;

  • przewidywaną wartość przewożonego mienia lub obrotu księgowego w okresie ubezpieczenia (w przypadku polisy obrotowej);

  • przyczyny, liczbę i wielkość szkód transportowych w mieniu ubezpieczającego w ciągu ostatnich 2 lat.





 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego